Logo
1 2 › »

Fagfellevurdert artikkel. Referanse til artikkelen: Helle Cathrine Hansen (2019). Aktivering – et komplekst felt for forskning og praksis. Fontene forskning, 12(1), 4-16.

Aktivering – et komplekst felt for forskning og praksis

Fagfellevurdert artikkel.

Referanse til artikkelen: Sidsel Natland, Erik Bjerke & Tom B. Torstenssen (2019). Opplevelser av god hjelp i møter med Nav. Fontene forskning, 12(1), 17-29.

«Jeg fikk blankpusset håpet om at jeg hadde en framtid»

Fagfellevurdert artikkel.

Referanse til artikkelen: Gurli Olsen & Ingunn T. Ellingsen (2019). Arbeidsmarkedstiltak som læringsarena: Nav-veiledere og unge arbeidsledige om ‘læring i tiltak’. Fontene forskning, 12(1), 30-42.

Arbeidsmarkedstiltak som læringsarena: Nav-veiledere og unge arbeidsledige om ‘læring i tiltak’

Fagfellevurdert artikkel.

Referanse til artikkelen: Kirsten Jæger Fjetland, Anita Gjermestad et. al. (2019). Forskningssirkler som metode for kunnskaps- og kompetanseutvikling i tjenestetilbud til personer med utviklingshemming. Fontene forskning, 12(1), 43-57.

Forskningssirkler som metode for kunnskaps og kompetanseutvikling i tjenestetilbud til personer med utviklingshemming

Fagfellevurdert artikkel.

Referanse til artikkelen: Kirsten Jæger Fjetland, Anita Gjermestad et. al. (2019). Forskningssirkler som metode for kunnskaps- og kompetanseutvikling i tjenestetilbud til personer med utviklingshemming. Fontene forskning, 12(1), 43-57.

Forskningssirkler som metode for kunnskaps og kompetanseutvikling i tjenestetilbud til personer med utviklingshemming

Fagfellevurdert artikkel.

Referanse til artikkelen: Thomas Owren og Sølvi Linde (2019). Uformell tvang i tjenester til personer med utviklingshemming. Fontene forskning, 12(1), 58-71.

Uformell tvang i tjenester til personer med utviklingshemming

Profilen

Å møte verden gir håp for framtida

Referanse til artikkelen: Merethe Giertsen (2019). Tid for endring! Skeiv teori og anti-undertrykkende undervisning. Fontene Forskning 12(1)75-80

Tid for endring! Skeiv teori og anti-undertrykkende undervisning

Aksjonsforskning med potensiale for flere aktører!

Viktig antologi om norsk barneomsorg

1 2 › »
BuyAndRead

Klikk på forsiden for å lese hele bladet. Du finner eldre utgaver av Fontene forskning ved å klikke på kalenderikonet øverst på siden du åpner ved å klikke på forsiden.

Artikler etter utgave
  • 2/2020
  • 1/2020
  • 2/2019
  • 1/2019
  • 2/2018
  • 1/2018
  • 2/2017
  • 1/2017
  • 2/2016
  • 1/2016
  • 2/2015
  • 1/2015
  • 2/2014
  • 1/2014
  • 2/2013
  • 1/2013
  • 2/2012
  • 1/2012
  • 2/2011
  • 1/2011
  • 2/2010
  • 1/2010
  • 2/2009
  • 1/2009
  • 1/2008
Mest lest
Barnevernets møte med foreldrekonfliktsaker
Uformell tvang i tjenester til personer med utviklingshemming
Om etiske utfordringer i sosialtjenesten
Fokus på kognitiv utvikling i sosialfaglig arbeid med barn
«Hvorfor gjentar dere siste ordet vi sier hele tida?»
Selvbestemmelse som gave
Hva innebærer et kunnskapsbasert barnevern?
Utfordringer i velferdsstatens yrker
Foreldresamarbeid på nett: Erfaringer til mødre med migrasjonsbakgrunn
Å velge det trygge

UTGIVER

Fellesorganisasjonen (FO)

Fontene forskning har 2 utgaver i året, mens hovedmagasinet Fontene kommer ut 12 ganger hvert år.

Fontene redigeres etter Redaktørplakaten. Se også vår personvernpolicy

Synspunkter og holdninger som kommer fram er ikke nødvendigvis samsvarende med FOs politikk.

ISSN: 1890-9868

REDAKSJONEN

Ansvarlig redaktør:

Solfrid Rød

Telefon: 994 66 565

Epost: solfrid.rod@lomedia.no

Fagredaktør:

Sissel Seim

Telefon: 913 19 329

Epost: sissel.seim@oslomet.no

KONTAKT

Besøksadresse:

LO Media

Storgata 33A

0184 Oslo

Postadresse:

Fontene

Postboks 8964 Youngstorget

0028 Oslo

Vi benytter informasjonskapsler (cookies) for å måle trafikk og tilpasse redaksjonelt innhold og annonser. Du kan fortsette å bruke nettstedet som normalt hvis du samtykker i dette. Les mer i vår personvernpolicy.

Logo
1 2 › »

Fagfellevurdert artikkel. Referanse til artikkelen: Helle Cathrine Hansen (2019). Aktivering – et komplekst felt for forskning og praksis. Fontene forskning, 12(1), 4-16.

Aktivering – et komplekst felt for forskning og praksis

Fagfellevurdert artikkel.

Referanse til artikkelen: Sidsel Natland, Erik Bjerke & Tom B. Torstenssen (2019). Opplevelser av god hjelp i møter med Nav. Fontene forskning, 12(1), 17-29.

«Jeg fikk blankpusset håpet om at jeg hadde en framtid»

Fagfellevurdert artikkel.

Referanse til artikkelen: Gurli Olsen & Ingunn T. Ellingsen (2019). Arbeidsmarkedstiltak som læringsarena: Nav-veiledere og unge arbeidsledige om ‘læring i tiltak’. Fontene forskning, 12(1), 30-42.

Arbeidsmarkedstiltak som læringsarena: Nav-veiledere og unge arbeidsledige om ‘læring i tiltak’

Fagfellevurdert artikkel.

Referanse til artikkelen: Kirsten Jæger Fjetland, Anita Gjermestad et. al. (2019). Forskningssirkler som metode for kunnskaps- og kompetanseutvikling i tjenestetilbud til personer med utviklingshemming. Fontene forskning, 12(1), 43-57.

Forskningssirkler som metode for kunnskaps og kompetanseutvikling i tjenestetilbud til personer med utviklingshemming

Fagfellevurdert artikkel.

Referanse til artikkelen: Kirsten Jæger Fjetland, Anita Gjermestad et. al. (2019). Forskningssirkler som metode for kunnskaps- og kompetanseutvikling i tjenestetilbud til personer med utviklingshemming. Fontene forskning, 12(1), 43-57.

Forskningssirkler som metode for kunnskaps og kompetanseutvikling i tjenestetilbud til personer med utviklingshemming

Fagfellevurdert artikkel.

Referanse til artikkelen: Thomas Owren og Sølvi Linde (2019). Uformell tvang i tjenester til personer med utviklingshemming. Fontene forskning, 12(1), 58-71.

Uformell tvang i tjenester til personer med utviklingshemming

Profilen

Å møte verden gir håp for framtida

Referanse til artikkelen: Merethe Giertsen (2019). Tid for endring! Skeiv teori og anti-undertrykkende undervisning. Fontene Forskning 12(1)75-80

Tid for endring! Skeiv teori og anti-undertrykkende undervisning

Aksjonsforskning med potensiale for flere aktører!

Viktig antologi om norsk barneomsorg

1 2 › »
BuyAndRead

Klikk på forsiden for å lese hele bladet. Du finner eldre utgaver av Fontene forskning ved å klikke på kalenderikonet øverst på siden du åpner ved å klikke på forsiden.

Artikler etter utgave
  • 2/2020
  • 1/2020
  • 2/2019
  • 1/2019
  • 2/2018
  • 1/2018
  • 2/2017
  • 1/2017
  • 2/2016
  • 1/2016
  • 2/2015
  • 1/2015
  • 2/2014
  • 1/2014
  • 2/2013
  • 1/2013
  • 2/2012
  • 1/2012
  • 2/2011
  • 1/2011
  • 2/2010
  • 1/2010
  • 2/2009
  • 1/2009
  • 1/2008
Mest lest
Barnevernets møte med foreldrekonfliktsaker
Uformell tvang i tjenester til personer med utviklingshemming
Om etiske utfordringer i sosialtjenesten
Fokus på kognitiv utvikling i sosialfaglig arbeid med barn
«Hvorfor gjentar dere siste ordet vi sier hele tida?»
Selvbestemmelse som gave
Hva innebærer et kunnskapsbasert barnevern?
Utfordringer i velferdsstatens yrker
Foreldresamarbeid på nett: Erfaringer til mødre med migrasjonsbakgrunn
Å velge det trygge

UTGIVER

Fellesorganisasjonen (FO)

Fontene forskning har 2 utgaver i året, mens hovedmagasinet Fontene kommer ut 12 ganger hvert år.

Fontene redigeres etter Redaktørplakaten. Se også vår personvernpolicy

Synspunkter og holdninger som kommer fram er ikke nødvendigvis samsvarende med FOs politikk.

ISSN: 1890-9868

REDAKSJONEN

Ansvarlig redaktør:

Solfrid Rød

Telefon: 994 66 565

Epost: solfrid.rod@lomedia.no

Fagredaktør:

Sissel Seim

Telefon: 913 19 329

Epost: sissel.seim@oslomet.no

KONTAKT

Besøksadresse:

LO Media

Storgata 33A

0184 Oslo

Postadresse:

Fontene

Postboks 8964 Youngstorget

0028 Oslo

Vi benytter informasjonskapsler (cookies) for å måle trafikk og tilpasse redaksjonelt innhold og annonser. Du kan fortsette å bruke nettstedet som normalt hvis du samtykker i dette. Les mer i vår personvernpolicy.

Logo
  • Forskningsartikler
  • Aktuelt
  • Debatt
  • Bøker
  • Forfatterveiledning
  • Om Fontene forskning
    • Kontakt fagredaksjonen
    • Forskningetikk
    • Publiseringsetikk
    • Fagfeller
  • Fontene
  • FO
1 2 › »

Fagfellevurdert artikkel. Referanse til artikkelen: Helle Cathrine Hansen (2019). Aktivering – et komplekst felt for forskning og praksis. Fontene forskning, 12(1), 4-16.

Aktivering – et komplekst felt for forskning og praksis

Fagfellevurdert artikkel.

Referanse til artikkelen: Sidsel Natland, Erik Bjerke & Tom B. Torstenssen (2019). Opplevelser av god hjelp i møter med Nav. Fontene forskning, 12(1), 17-29.

«Jeg fikk blankpusset håpet om at jeg hadde en framtid»

Fagfellevurdert artikkel.

Referanse til artikkelen: Gurli Olsen & Ingunn T. Ellingsen (2019). Arbeidsmarkedstiltak som læringsarena: Nav-veiledere og unge arbeidsledige om ‘læring i tiltak’. Fontene forskning, 12(1), 30-42.

Arbeidsmarkedstiltak som læringsarena: Nav-veiledere og unge arbeidsledige om ‘læring i tiltak’

Fagfellevurdert artikkel.

Referanse til artikkelen: Kirsten Jæger Fjetland, Anita Gjermestad et. al. (2019). Forskningssirkler som metode for kunnskaps- og kompetanseutvikling i tjenestetilbud til personer med utviklingshemming. Fontene forskning, 12(1), 43-57.

Forskningssirkler som metode for kunnskaps og kompetanseutvikling i tjenestetilbud til personer med utviklingshemming

Fagfellevurdert artikkel.

Referanse til artikkelen: Kirsten Jæger Fjetland, Anita Gjermestad et. al. (2019). Forskningssirkler som metode for kunnskaps- og kompetanseutvikling i tjenestetilbud til personer med utviklingshemming. Fontene forskning, 12(1), 43-57.

Forskningssirkler som metode for kunnskaps og kompetanseutvikling i tjenestetilbud til personer med utviklingshemming

Fagfellevurdert artikkel.

Referanse til artikkelen: Thomas Owren og Sølvi Linde (2019). Uformell tvang i tjenester til personer med utviklingshemming. Fontene forskning, 12(1), 58-71.

Uformell tvang i tjenester til personer med utviklingshemming

Profilen

Å møte verden gir håp for framtida

Referanse til artikkelen: Merethe Giertsen (2019). Tid for endring! Skeiv teori og anti-undertrykkende undervisning. Fontene Forskning 12(1)75-80

Tid for endring! Skeiv teori og anti-undertrykkende undervisning

Aksjonsforskning med potensiale for flere aktører!

Viktig antologi om norsk barneomsorg

1 2 › »
BuyAndRead

Klikk på forsiden for å lese Fontene forskning i PDF-format. Du kan skrive ut én eller flere sider ved å klikke på skriversymbolet nederst på visningssiden.

Artikler etter utgave
  • 2/2020
  • 1/2020
  • 2/2019
  • 1/2019
  • 2/2018
  • 1/2018
  • 2/2017
  • 1/2017
  • 2/2016
  • 1/2016
  • 2/2015
  • 1/2015
  • 2/2014
  • 1/2014
  • 2/2013
  • 1/2013
  • 2/2012
  • 1/2012
  • 2/2011
  • 1/2011
  • 2/2010
  • 1/2010
  • 2/2009
  • 1/2009
  • 1/2008
Mest lest
Barnevernets møte med foreldrekonfliktsaker
Uformell tvang i tjenester til personer med utviklingshemming
Om etiske utfordringer i sosialtjenesten
Fokus på kognitiv utvikling i sosialfaglig arbeid med barn
«Hvorfor gjentar dere siste ordet vi sier hele tida?»
Selvbestemmelse som gave
Hva innebærer et kunnskapsbasert barnevern?
Utfordringer i velferdsstatens yrker
Foreldresamarbeid på nett: Erfaringer til mødre med migrasjonsbakgrunn
Å velge det trygge

UTGIVER

Fellesorganisasjonen (FO)

Fontene forskning har 2 utgaver i året, mens hovedmagasinet Fontene kommer ut 12 ganger hvert år.

Fontene redigeres etter Redaktørplakaten. Se også vår personvernpolicy

Synspunkter og holdninger som kommer fram er ikke nødvendigvis samsvarende med FOs politikk.

ISSN: 1890-9868

REDAKSJONEN

Ansvarlig redaktør:

Solfrid Rød

Telefon: 994 66 565

Epost: solfrid.rod@lomedia.no

Fagredaktør:

Sissel Seim

Telefon: 913 19 329

Epost: sissel.seim@oslomet.no

KONTAKT

Besøksadresse:

LO Media

Storgata 33A

0184 Oslo

Postadresse:

Fontene

Postboks 8964 Youngstorget

0028 Oslo

Vi benytter informasjonskapsler (cookies) for å måle trafikk og tilpasse redaksjonelt innhold og annonser. Du kan fortsette å bruke nettstedet som normalt hvis du samtykker i dette. Les mer i vår personvernpolicy.